Bardzo ważna informacja dla wszystkich właścicieli domów, mieszkań, budynków!
1 lipca 2021r. rozpocznie się proces składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, który ma na celu zebranie wszystkich danych dotyczących źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych. Każdy budynek, który posiada źródło ciepła lub spalania paliw do 1 MW należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację:
- Formularz A – budynki i lokale mieszkalne >> pobierz (pdf)
- Formularz B – budynki i lokale niemieszkalne >> pobierz (pdf)
Obowiązkowa deklaracja
Złożenie deklaracji jest obowiązkowe!
Właściciel lub zarządzający budynkiem w którym źródło ciepła i spalania paliw zainstalowane zostało przed 1 lipca 2021 r. na złożenie deklaracji ma 12 miesięcy. Jeżeli źródło ciepła lub spalania paliw zostanie zainstalowane po 1 lipca 2021r. deklarację należy złożyć w terminie 14 dni.
Deklarację można złożyć samodzielnie, bez wychodzenia z domu za pośrednictwem portalu Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego – strony internetowej www.zone.gunb.gov.pl. W przypadku braku dostępu do Internetu albo braku podpisu elektronicznego deklarację można złożyć osobiście lub listownie w Urzędzie Gminy Dobra w Wydziale ds. Ochrony Środowiska przy ul. Granicznej 31 w Dobrej, tel. kontaktowy 91 311 23 06.
Informator dla właścicieli i zarządców budynków >> pobierz (pdf)
Formularz A – budynki mieszkalne >> pobierz (pdf)
Formularz B – budynki niemieszkalne >> pobierz (pdf)
Katarzyna Ciurzyńska
Dodaj komentarz